Rhenus PartnerShip verwerft volledig belang in DGA Shipping, een nieuw tijdperk breekt aan!

Rhenus PartnerShip vergroot zijn greep op de Belgische binnenvaartmarkt door zijn belang in DGA Shipping te verhogen tot 100%, na de overname van HGK Shipping's 55% belang. Wij, DGA Shipping, opereren in de ARA-regio en het Rijnstroomgebied, met een eigen vloot voor het vervoer van droge bulk, general cargo en projectlading. De overname versterkt Rhenus' concurrentiepositie en biedt mogelijkheden voor uitbreiding naar Antwerpen.

Rhenus PartnerShip, een onderdeel van Rhenus Logistics, wordt een onafhankelijke speler op de Belgische binnenvaartmarkt doordat het zijn belang in DGA Shipping verhoogt tot 100%. Het neemt hiervoor het belang van 55% van HGK Shipping in DGA Shipping over.

DGA Shipping levert binnenvaartdiensten in de hele ARA-regio (Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen) en het hele Rijnstroomgebied in samenwerking met Duitse partners. Het bedrijf beschikt over een eigen vloot duwboten en duwbakken. Het vervoert zowel droge bulk als general cargo en projectlading. Het bedrijf was al voor 45% in handen van Rhenus PartnerShip. Dat belang wordt nu opgetrokken tot 100% via de overname van het meerderheidsbelang van HGK Shipping in DGA Shipping.

De opbrengst van de verkoop van de aandelen wil HGK Shipping investeren in zijn strategische ontwikkeling en in het bijzonder in nieuwe businessunits. “We zijn ervan overtuigd dat het bedrijf in goede handen is met Rhenus en wensen hen alle succes”, zegt Steffen Bauer, CEO van HGK Shipping.

Sterkere concurrentiepositie
Met de overname consolideert Rhenus PartnerShip zijn positie in de markt en kan het zijn klanten op een flexibelere manier ondersteunen. ”Dit zal ons toelaten om onze synergieën te maximaliseren, onze middelen efficiënter in te zetten en onze klanten een bredere en betere waaier aan diensten te bieden”, zegt Thomas Maassen, managing director van Rhenus PartnerShip.

Rijnverkeer richting Antwerpen
Met deze nieuwe ontwikkeling focust Rhenus in het bijzonder op het Rijnverkeer richting Antwerpen. “We willen onze diensten naar België uitbreiden en een toonaangevende rol spelen om onze positie in die markt succesvol te verankeren”, voegt Maassen er nog aan toe.

Het bedrijf kan hierbij gebruikmaken van het sterke netwerk dat DGA Shipping in het verleden heeft uitgebouwd in samenwerking met Rhenus en HGK. “We hebben de DGA-activiteiten de voorbije jaren samen met HGK sterk uitgebreid, voornamelijk op het vlak van chartering. Er is echter nog een groot potentieel dat we nu verder willen ontwikkelen”, besluit Maassen.

De nieuwe aandeelhoudersstructuur heeft geen effect op de werknemers en de klanten. Het DGA-team blijft bestaan en ook aan de lopende projecten en partnerships verandert er niets.

Meer weten?
Neem zeker een kijkje op Flows voor meer binnenvaartnieuws!

Deel dit blogbericht